søndag 10. september 2006

Verdens ende…

Fisterra... navnet betyr vist verdens ende...
Lå i gresset ved havet i går og så på skyene - jeg og ei polsk koselig jente (som skal videre nedover kysten og besøke alle tempelridder-plassene) plukka skjell og sang og sov (og hadde foto sesion... dere skal snart få se stranda vår -ska legge ut noen bilder på bloggen.)
På kvelden var det Fiesta for jomfruen som beskytter fiskerne her, og vi dansa til langt på natt -ble invitert på en lokal sterk liten drink (den må man bare smake når man er her -og jeg tok bare en altså) og ide jeg sa "skål" (på norsk) så en fyr i ringen spørrende på meg og spurte hvor jeg kom i fra -Han var også norsk! Første norske jeg har mott her nede. Morro. Kanskje jeg ska prøve meg på å snakke mer norsk her og der?
I dag gikk jeg til "den ville stranda" på den siden av halv øya som er mer klippe prega .... NYDELIG! Satt lenge å så på havet og bølgene mot klippene -skreiv i pilgrims tanke boka mi og blei veldig søvnig tilslutt så jeg gikk og tok en lang siesta -utrolig lang.... våkna bare for to-tre timer siden. hehe. Men nå har jeg jo gått ett stykke da...
Ja og nå har jeg første natta helt for megselv. Rart å ikke sove på sovesal mere? Og litt dyrt... 15 euro for en natt -men det er ett nydelig lite rom med utsikt mot havet. Og etter så mange natter da jeg bare har betalt 2-3 euro eller ingen ting -når jeg har sovi i diverse kloster o.l så freaker jeg litt ut. JEG HAR JO KLART DET! JEG ER HER! HIPP HURRA FOR MEG!
"You don’t have to worry -and don’t you be afraid -joy come in the morning -sorrow they don’t last always -oh there is a friend in Jesus -that can wash your tears away -so if your heart get troubled you just lift your hands and say : I know that I can do it -I know that I can stand -no matter what will come mye way -mye life is in Your hands" (denne sangen har jeg ikke hørt på lenge -men norgenen i går kom den til meg da jeg sto og dursja. Og etterpå da jeg sang "I belive I can flye!" ble jeg akkompagnert av ho polske i dursen ved sidenav-og det var som å synge med englene.... Ho sa "I feal like a bothel of vine! I am full of love and want to drink the vine of life" ...(Ho skriver vist dikt så det forklarer jo noe av det) Det er gøy å se utviklinga til folk gjennom denne turen altså.)

I morgen skal jeg ut å se på havet igjen...
JEG ER SÅ VELSIGNA!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar