søndag 5. juni 2011

Ett års bryllupsdags feiring :)

Hvordan skal vi feire bryllupsdagen?

Jeg og Roy lurte en stund på hvordan vi skulle feire vår første bryllupsdag, siden vi ikke har gjort det før.
Hvordan er det folk feirer bryllupsdagen? Skal mannen komme hjem med favnen full av roser og så spandere en mangestjerners middag på en fin restaurant? 
"Det jeg ønsker meg mest akkurat nå er å bare dra hjem til mamma og pappa på gården og få litt tid sammen med søsken og lille nevøen min." tenkte jeg når det begynte å bli vår og så sommer i lufta. For som Diaz synger i "Mitt stille vann" ;
"Jeg må dit hvor jeg puster lettere,
mobilen ikke har dekning,
og trær vokser tettere.

Mitt stille vann,
mitt stille vann,
jeg må tilbake dit når jeg skal finne roen."



Så den 25.06.11 befant vi oss derfor sammen med familien min på Blåfarve verket. Det var barnas dag med åpen bondegård og nevøen min var høyt og lavt og koste seg skikkelig. Så det var en fryd å følge med han.

Vi rigga oss til med grill og piknik kurvene våre nede ved elva, og lagde oss en base der. Så spredte vi oss litt rundt og så på kunstutstillingen og alt det fine blåe glasset de har til salgs og på utstilling på bruket.


Det var herlig å grille på en så naturskjønn plass som Blåfarve verket! Ei venninde jeg ikke har sett på lenge dukka opp, og vi ble sittende å prate lenge i sommersola som var så grei å vise seg med jevne mellomrom denne dagen. 


Dette tror jeg er den ultimate måte å feire bryllupsdagen på;
                                                       Få tid med noen av de man er gald i!

Noe lignende frister til gjentagelse. Godt å tenke til bake på alle de nydlige folka våres i de grønne og skjønne omgivelsene. Jeg fikk friska litt opp i "Mølki" egenskapene mine, som jeg begynte å tilegne meg da jeg og broren min var i Taize i Påska.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar