mandag 5. mars 2012

Porto

FØRSTE ERASMUS TUR : DESTINASJON PORTO


Bathala var vår første stopp. Her er godværet og hummøret på plass.


Nydelig lys inne i "Kamp Klosteret" som er meningen bak navnet.


"I min fars hus er det mange rom...."


Kirkerommene besto også av hagerom....



Her spiste vi billige men smakløse burgere


Fotografering av elva i Porto etter portvins smaking og rundtur i vinkjeller.



Portvins båtene lå som perler på en snor på elva.



På vei tilbake ble det litt fotosafari i det berømte klosteret i Tomar



Jeg begynner å se litt gravid ut når jeg ikke bruker klærene i størrelse telt.............
Da jeg var på metroen i Lisboa før jeg dro, spurte ei dame meg om
Ho skulle hjelpe meg med kofferten siden jeg var gravid.....
Ettersom jeg bare føler meg litt småfeit -syns jeg dette var litt modig av henne å
spørre meg om. Men kansje det er noe damer som har vert gravide
fort kan se på andre?


Vi ble også kjent med ei norsk jente i Tomar -som skal studere i byen ca i samme periode som oss.

Det var gøy å dra på busstur med mange andre erasmus studenter.
Billig og en måte å bli kjent med folk på godt og vondt.

Kjenner jeg er så glad for at jeg er her i portugal sammen med to jenter som er så positive og glade i livet.
Det er ikke alle som kan det å nyte hva de har fått.
Og slike mennesker er det ganske slitsomt å være sammen med.
Men jentene fra Dronning Mauds Minne er glade og gira over å være her og få denne muligheten.

Kansje det er typpisk norsk?
He he.
(Vi kan jo få lov å tro det hvertfall)

CARPE DIEM!

4 kommentarer:

  1. Flott at du koser deg! Fine bilder Lydia, jeg kan se magen under teltet, mest fordi jeg vet du har den der... Hihi ;) klem fra Svanhild

    SvarSlett
    Svar
    1. Vet du -i dag brukte jeg den svarte kjolen med rødt og grønt mønster. Og jeg fikk komme før ei dame i butikk køen og fikk gratis mat når de ikke tok internationale visa kort på museums cafeen jeg spiste på etter jobb. Begge deler med replikker som "Vil du komme før meg i køa siden du er gravid?" og "Det går bra -du skal få maten gratis du siden du er gravid -versågod!".
      Fantastisk å være gravid her nede!
      He he.

      Slett
    2. Du verden! det må vere fint å gå omkring som gravid i Portugal! slike ting fekk eg aldri oppleve i Norge i mi "fruktbare tid"

      Slett
    3. Ja -det er veldig deilig når det plutselig dukker opp noen sånne omtenksome damer.
      Jeg ble litt forvirra da ei eldre dame med gråstenk i håret reiste seg for meg på bussen og sa jeg kunne ta sete hennes. For det skal jo å være omvendt...
      Ungdomene her er veldig flinke til å gi setene sin til eldre passangerer her nede. Omtenksome folk.

      Slett