torsdag 11. oktober 2012

Bein av mine bein... kjøtt av mitt kjøtt....


Sist jeg skrev ett innlegg her, var jeg i tyveårene og VELDIG GRAVID!
Nå er jeg blitt 30 og mamma til hjerteknuseren Mathilde som kom til verden 4august.
Ei stor jente som kom ut i verden frisk og sterk. Ho var litt stille i begynnelsen, men det forandra seg raskt, og nå kan vi konstantere at hun har en flott sang stemme!

Vi har nå vært tre ganger på Babysang og på en Babygudstjeneste. Og det syns jeg er ganske godt gjort i og med at vesla bare er 9uker.

Bursdagen min feira vi med gratis konsert og kakao på Løkka den 4oktober. Mamma var barnevakt, men hadde ikke kommet den lange veien bare pågrunn av bursdagen min altså. Jeg har nå begynt på ett lite studie "menighets pedagogik" heter det. Kjempe spennende! Og forhåpentligvis overkommerlig for en nybakt mor. 5 samlinger før og 5 samlinger etter jul -ellers så leser vi på egenhånd og har 3 eksamens oppgaver som skal inn i ei mappe. Det var fint at det var samling når jeg hadde bursdag, for da fikk jeg mamma hit!
På selve dagen hadde vi tradisjonell start med kake som mamma hadde bakt og gave åpning om morgenen.
Så skulle jeg sykle til skolen.... ops ; flate dekk!
Da jeg kom heseblesende til skolen kom jeg akkurat tidsnokk/akkurat forsent til morgen andakt i kapellet ved selveste biskop Tore Singsås. Flaut.... Men veldig fint! En livsnær og inspirerende start på dagen!

Mamma kom som vanlig etter til skolen, slik at jeg kunne amme i stor fri. Men siden den lille krabaten vår alt har fått  ett godt sovehjerte, så står det stadig litt ekstra melk i kjøleskapet ; for jeg våkner av melkespreng når det er tid for det måltidet Mathilde hopper over. Så da er det opp og pumpe -veldig praktisk i forhold til å ha noe å blande tranen i, eller reserve når jeg skal på skolen.

Det var veldig godt å komme hjem til familien min og ferdig middag om kvelden. Noe annet som var kjempe godt var sjokolade fondu! Vi fikk ett fondu sett av ett vennepar dagen før som vi innvidde den kvelden. Mmmmmm! Herlig! Og så enkelt! Det blir definitivt mye fondu fremover! (Se bilde på toppen).


Søndagen før bursdaagen min, gikk vi i kirka sammen med bibelgruppa vår og trilletur på Ladestien etterpå. Vi var innom Sponhuset (ei koslig vaffelstue som ligger langs Ladestien) slik at jeg kunne få gitt Mathilde mat og så gikk vi hjem til oss og spiste "Kirke-lunsj". Cellegruppa vår består av tre par -da vi begynte var vi ett gift par (meg og Roy) ett forlova par og ett kjærestepar -nå er alle gift -morsomt. Snart blir vi vel babybibelgruppa? Vi har hvertfall gått forran med ett godt eksempel før -he he.


Rett før bursdagen min kom lillesøster Solfrid en tur innom, siden hun hadde vært på ettellerannet styremøte i Changemaker her i byen. Det var kjempe hyggelig.Takk at du tok deg tia til å besøke oss selv om du har masse å gjøre med Master opgava di. Ambrasos!

Det var gøy å høre at Solfrid hadde fått med seg litt student galskap ;"badekarbåtkamp" på Nidelven feks.
Hun virkafasinert av byen vår....
Kansje nok til å se etter jobb her oppe? Det hadde bare vært så herlig!
Kom kom! Mathilde trenger deg!



Og så har vi kule biler her....













2 kommentarer:

  1. Flott å se og å lese, ord nedfelt i tiden
    på riktig godt lydia-vis
    Gleder meg til flere tanker og blogg-ønsker:-)

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å skrive blogg om barnevelsignelsen. Tenk at det da er 11 måneder siden jeg så deg sist. Er det ny rekord?

    SvarSlett